Studia I stopnia | praktyczny profil kształcenia |
Forma studiów | stacjonarne w dni powszednie niestacjonarne sobotnio-niedzielne |
Czas trwania | 3,5 roku |
Tytuł | LICENCJAT |
Język studiów | polski |
Rok akademicki | 2024/2025 |
Chcesz znaleźć praktyczne zastosowanie swoich zdolności plastycznych? Kierunek Wzornictwo wpisany został na listę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego jako jeden z 15 kluczowych kierunków studiów ważnych dla rozwoju polskiej gospodarki. W WSEiZ rozwiniesz swoje zainteresowania i talenty, a także zdobędziesz pierwsze doświadczenie projektowe.
Jak absolwent będziesz umiał projektować: przedmioty codziennego użytku, meble, elementy małej architektury, opakowania, grafikę użytkową, Przygotujesz również identyfikację i komunikację wizualną marki. Zdobędziesz wiedzę na temat metod pracy nad zadaniem projektowym, definiowania formy produktu oraz zdobywają wiedzę z zakresu plastyki wzorniczej, rozumienia i rozwiązywania zagadnień funkcjonalno-użytkowych, technicznych i ekonomicznych produktu.
Wykładowcami na kierunku Wzornictwo są wybitni dydaktycy i specjaliści w tej dziedzinie, dostarczający studentom najwyższej jakości wiedzę i umiejętności praktyczne m.in.: prof. zw. dr hab. Wojciech Małolepszy – Prezes Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych; prof. zw. dr hab. Piotr Jaworowski – autor kilkudziesięciu znaków graficznych i logotypów, a także licznych scenografii teatralnych oraz rozmaitych multimedialnych działań związanych z teatrem, zrealizowanych m.in. w Teatrze Narodowym, Teatrze Dramatycznym, Teatrze Studio; prof. zw. dr hab. Witold Surowiecki; mgr sztuki Grzegorz Strzelewicz – autor wielu projektów urządzeń elektronicznych powszechnego użytku (m.in. OR RADMOR, OR AMATOR, OR JULIA, OR MARIA, zestawów HiFi MINI, Slim-Line, Magnetofonu studyjnego MD 3401 SD) oraz – dr Maciej Konopka – twórca projektów i wyróżnianych kampanii reklamowych dla Gillette, Coca-Cola, Casio, OralB, Timex, Multichoice, Centertel, Seat, Elf, Castorama i innych. Autor nazwy Orlen na zlecenie firmy Codes, oraz licznych, zrealizowanych z Brandy Design projektów dla m in. Ernst&Young, Delloitte, Credit Suisse, Urzędu Miasta St. Warszawy, Zachęty, Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków, Twórca manuali wielu marek m.in. Heyah, Partii Kobiet, Ambra SA, Elektroeko, Ekoproduktu, Fabryk Lnu Żyrardów. Więcej na: BRANDY DESIGN
Stawiamy na komfortową naukę na nowoczesnym sprzęcie i oprogramowaniu. Jako student WSEiZ będziesz mógł korzystać z wielu profesjonalnych programów za darmo.
kompetencje w zakresie realizacji zadania projektowego, designerskiego,
umiejętności definiowania problemów, dokonywania syntezy, formułowania koncepcji oraz tworzenia i komunikowania własnych rozwiązań, czego warunkiem koniecznym jest umiejętność zdefiniowania formy produktu,
umiejętności rozumienia i rozwiązywania zagadnień funkcjonalno-użytkowych, technicznych i ekonomicznych,
posługiwanie się środkami i technikami graficznymi, w tym technikami komputerowymi,
projektowanie przedmiotów codziennego użytku, ubiorów, mebli, pojazdów, elementów małej architektury, opakowań czy reklamy,
komunikacja wizualna i projektowanie przestrzeni, w tym projektowanie mody lub biżuterii,
zagadnienia dotyczące ekologii i osób niepełnosprawnych.
Sprawdzian polega na wykonaniu na papierze formatu B2, ołówkiem, grafitem lub kredką studium martwej natury.
Kandydatów przystępujących do sprawdzianu prosimy o przyniesienie przyborów niezbędnych do wykonania rysunku. Deskę kreślarską oraz papier zapewnia Uczelnia.
Prace oceniane będą przez komisję rekrutacyjną pod kątem umiejętności obserwowania i komponowania na płaszczyźnie oraz wrażliwości na przestrzeń, światło i fakturę.
Sprawdzian odbędzie się w budynku WSEiZ, w terminach:
Komisja rekrutacyjna dokona oceny prac wyłącznie tych kandydatów, którzy posiadają świadectwo dojrzałości i zarejestrowali się za pomocą internetowego systemu rekrutacyjnego rekrutacja on-line, a także wgrali niezbędne dokumenty oraz wnieśli na konto WSEiZ wymagane opłaty.
W WSEiZ masz możliwość podjęcia kursu przygotowującego do egzaminu z rysunku.
Celem kursu jest przygotowanie kandydata do egzaminu na naszą Uczelnię. Kurs realizowany będzie poprzez praktyczną próbę nauczenia podstawowych zasad istotnych w tworzeniu przekazu wizualnego. Zakres materiału obejmuje zagadnienia dotyczące wywołania spójnego wrażenia przestrzeni trójwymiarowej na arkuszu papieru i odwzorowania rzeczywistych obiektów znajdujących się w jej obrębie. Poruszane będą tematy dotyczące metody ćwiczenia ręki i oka uczestnika. Nacisk zostanie położony na etapy i sposób powstawania rysunku, przy czym szczególna uwaga będzie zwrócona na podstawowe środki wyrazu, które umożliwią podkreślenie najistotniejszych jego części.
Deklaracje dotyczące wyboru specjalności na kierunku Wzornictwo podajesz przy składaniu dokumentów na studia. Ostateczną decyzję o wyborze specjalności podejmiesz po trzecim semestrze studiów.
Aby zapoznać się ze szczegółowym wykazem przedmiotów na kierunku Wzornictwo przejdź do programu studiów lub opisu specjalności. POBIERZ PROGRAM STUDIÓW
wykonywać pracę w zakresie projektowania wzornictwa i komunikacji wizualnej,
podjąć pracę w zespole projektowym, agencjach reklamowych, redakcjach i wydawnictwach,
otworzyć i poprowadzić samodzielną praktykę designerską.
Forma studiów |
Opłata rekrutacyjna (opłata jednorazowa) |
Wpisowe (opłata jednorazowa) |
Czesne (12 rat w roku akad. 24/25) |
---|---|---|---|
Studia stacjonarne | 150 zł | promocja 190 zł | 990 zł |
Studia niestacjonarne | 150 zł | promocja 190 zł | 920 zł |
Chcesz obniżyć opłaty za studia?
Sprawdź nasze zniżki i promocje!
* Promocja dotyczy kandydatów, którzy przystąpią do sprawdzianu z uzdolnień plastycznych i złożą wymagany komplet dokumentów do końca lipca br.
Informacje o opłatach dla kandydatów rozpoczynających studia w roku akad. 2024/2025 znajdują się tutaj.
Opłat należy dokonywać na konto WSEiZ:
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
ul. Olszewska 12, 00-792 Warszawa
Nr rachunku 43 1030 1508 0000 0008 0061 1008
Dowód uiszczenia opłat należy okazać w Rektoracie WSEiZ w momencie składania kompletu dokumentów.