Chmura Edukacyjna

Chmura Edukacyjna

FAQ

  • Logujemy się tu:
  • Jeśli jesteś studentem Twoim loginem jest numer albumu. Znajdziesz go np. na legitymacji studenckiej lub oświadczeniu, które otrzymałeś podczas zapisu na studia
  • Jeśli jesteś nauczycielem akademickim Twoim loginem jest imię.nazwisko (z polskimi znakami)
  • Standardowym hasłem jest Twoja data urodzin w formacie RRRRMMDD

Instrukcja dostępna jest tu:

Bardzo przystępnie opisuje to nasza instrukcja. Ten rozdział dostępny jest TUTAJ

Warto jednak podczas konfiguracji kliknąć przycisk „Wybierz co synchronizować” aby nie ściągnąć sobie na dysk całej zawartości udostępnionej Twojej grupie w chmurze.

Jeżeli nie możesz się zalogować do serwisu Chmury Edukacyjnej napisz mail na adres ci@wseiz.pl, podając imię i nazwisko . Idealnie by było, gdyby mail był wysłany z adresu, który widnieje w Wirtualnej Uczelni w zakładce Pracownik–>Dane ogólne.

Jeśli jesteś nauczycielem akademickim i chcesz udostępnić studentom duży plik (np. video z wykładu), lub cały folder z dużą ilością plików, to zrobienie tego za pomocą przeglądarki jest co najmniej uciążliwe. Aplikacja pozwoli Ci synchronizować wybrany folder z Chmurą Edukacyjną.

Jeśli jesteś studentem i wykładowca udostępni Ci (lub Twojej grupie) folder np. na prace domowe, to wygodniej zapisywać te prace na swoim dysku w katalogu aplikacji, niż wysyłać na Chmurę przy pomocy przeglądarki.

Podobnie, jeśli wykładowca udostępnia Ci (lub Twojej grupie) materiały, to od razu widzisz, czy pojawiły się jakieś nowe i nie musisz logować się przez przeglądarkę. Po prostu masz je na swoim komputerze.

W przeciwnym wypadku nie ma sensu instalować aplikacji. Zasoby Chmury Edukacyjnej dostępne ogólnie są widoczne przez Wirtualną Uczelnię, lub stronę WSEiZ.

To folder, do którego mają wgląd także Dziekani Twojego kierunku. Wrzucasz tam swoje prace na konkursy, prace przejściowe, lub projekty, które uważasz za kamienie milowe swojej kariery akademickiej.

Nauczyciel widzi wszystkie katalogi udostępnione mu przez grupę „nauczyciel”. Oprócz tego nauczyciel jest także w grupach wydziałów, w których uczy. Widzi więc foldery udostępnione przez dziekanaty.

Dodatkowo na potrzeby szybkiego dostarczenia naszym studentom treści na początku pandemii (to te materiały, które przesyłali Państwo dziekanatom) dziekanaty stworzyły dodatkowe katalogi na materiały dydaktyczne. Spróbujmy zatem to opisać:

  • Katalogi z symbolem są udostępniane przez innych użytkowników / grupy. Nazwa udostępniającego jest po prawej stronie (np Dziekanat IIZ)
  • Katalogi z symbolem to foldery, które zostały udostępnione za pomocą bezpośredniego linku (np. rozsyłanego studentom)
  • Foldery udostępniane studentom przez Dziekanaty (są tam plany zajęć, ogłoszenia itp):
    • Zasoby Dziekanatu Architektury
    • Zasoby Dziekanatu Inżynierii i Zarządzania
    • Faculty of Architecture Resources
    • Faculty of Engineering and Managenent Resources
  • Foldery standardowo udostępnione przez grupę nauczyciel Tam są wykłady dostępne bez logowania ze strony wseiz.pl:
    • Materiały Dydaktyczne – Wydział Architektury
    • Materiały Dydaktyczne Wspólne
    • Materiały Dydaktyczne – Wydział Inżynierii i Zarządzania
    • Learninf Materials – Faculty of Architecture
    • Learninf Materials – Faculty of Engineering and Managenent
  • Foldery z kartami przedmiotów, widoczne dla całych grup wydziałowych:
    • Karty Przedmiotów Wydział Architektury
    • Karty Przedmiotów Wydział Inżynierii i Zarządzania
  • Folder do przesyłania wykładów do auli wykładowych:
    • Wykłady
  • FOLDERY UDOSTĘPNIONE STUDENTOM PRZEZ DZIEKANATY W ZWIĄZKU Z PANDEMIĄ COVID-2:
    • MATERIAŁY DO ZAJĘĆ ZDALNYCH 2020 – DZIEKANAT INŻYNIERII I ZARZĄDZANIA
    • MATERIAŁY DO ZAJĘĆ – DZIEKANAT ARCHITEKTURY

W zaistniałej sytuacji sugerujemy albo wgranie plików do folderów udostępnionych w związku z pandemią:

  • MATERIAŁY DO ZAJĘĆ ZDALNYCH 2020 – DZIEKANAT INŻYNIERII I ZARZĄDZANIA
  • MATERIAŁY DO ZAJĘĆ – DZIEKANAT ARCHITEKTURY

ALBO UTWORZYĆ WŁASNY FOLDER I UDOSTĘPNIĆ GO STUDENTOM

  • Loguję się na chmurkę
  • Klikam przycisk + na górne belce i wybieram „Folder”
  • Wpisuję nazwę folderu (na przykład Moje wykłady)
  • Klikam w ikonkę udostępnienia:
  • Jeśli chcę udostępnić wykład (czyli coś tylko do odczytu), to udostępniam linkiem wg tej instrukcji
  • Następnie:
    • Loguję się do Wirtualnej Uczelni
    • Wchodzę w DYDAKTYKA->Wysyłanie wiadomości do studentów
    • Wybieram właściwy semestr, przedmiot i grupę i zaznaczam „ptaszkiem” w środkowej kolumnie
    • W prawej kolumnie wybieram Kategoria -> Email i Ogłoszenie
    • Uzupełniam temat wiadomości
    • W treści podaję link z udostępnionym materiałem
    • Ustawiam datę ważności w/w informacji w Wirtualnej Uczelni
    • Klikam przycisk Wyślij wiadomość
  • Jeśli chcę udostępnić folder do zapisu (np na prace studentów), to mogę go udostępnić grupie dziekańskiej wg powyższego scenariusza, ale wówczas każdy student może usunąć, lub zmienić pracę swojego kolegi. Lepiej zrobić to tak:
    • Loguję się do Wirtualnej Uczelni i biorę listę studentów z grupy, której chcę udostępnić folder (np przez Dydaktyka –> Wysyłanie wiadomości do studentów –>Wybieram grupę i klikam Pokaż)
    • Otrzymałem listę nazwisk i numerów albumów z WU
    • Zalogowany do chmury edukacyjnej klikam ikonkę udostępnienia:
    • Dodaję kolejno studentów numerami albumów:
    • Ustawiam każdemu studentowi pole usuń jako niedostępne. Mogę też zaznaczyć powiadom przez maila:
    • Warto też powiadomić ich dodatkowo przez Wirtualną Uczelnię wg tego schematu.

To foldery udostępnione tylko do odczytu przez innych użytkowników, lub grupy

Charakteryzują się symbolem udostępnienia na ikonie i nazwą użytkownika (lub grupy), który udostępnił po prawej stronie.

Podczas przygotowywania materiałów dla wykładowców niechcący poszło powiadomienie do Wydziału…

Do wszystkich studentów…

W tym udziale nic nie ma, przepraszamy za kłopot i niepotrzebną wiadomość – proszę to zignorować